Διατροφή & Άσκηση




                                    

    Διατροφή, σωματική δραστηριότητα και σχολική απόδοση

Η ισορροπημένη διατροφή και ο δραστήριος τρόπος ζωής συμβάλλουν στη διατήρηση της υγείας και της φυσιολογικής σωματικής ανάπτυξης των παιδιών.

ü      Διατροφή και σχολική απόδοση

    Η διατροφή ασκεί μια πληθώρα επιδράσεων στον οργανισμό. Από την γέννηση έως τα δύο έτη υπάρχουν κρίσιμες περίοδοι όπου η ανάπτυξη του εγκεφάλου είναι αρκετά ευαίσθητη και κατά την οποία οι διατροφικές ελλείψεις μπορεί να έχουν μεγάλη επίδραση στην γνωσιακή ανάπτυξη.

ü      Μικροθρεπτικά συστατικά και σχολική απόδοση

Ιώδιο: η πρόσληψη του είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη του εγκέφαλου. Η ανεπάρκεια του μπορεί να οδηγήσει σε χαμηλή  σχολική απόδοση ιώδιο βρίσκεται κυρίως στα ψάρια και τα θαλασσινά.

Σίδηρος : Συμβάλει στην σχολική απόδοση. Βρίσκεται κυρίως στο κρέας, τα πουλερικά, τα ψάρια, αλλά και στους ξηρούς καρπούς.

Ψευδάργυρος: Έχει μεγάλο ρόλο  στις κυτταρικές διαδικασίες (αντιγραφή, μεταγραφή, μετάφραση γονίδιων). Η έλλειψη του έχει συσχετιστεί με μειωμένη σωματική ανάπτυξη, ανοσία και αυξημένη θνησιμότητα από λοιμώδη νοσήματα.

Ω-3 λιπαρά οξέα: Παίζουν σημαντικό ρόλο για την καλή λειτουργία του κεντρικού νευρικού συστήματος. Σχετίζονται με την μαθησιακή ανάπτυξη  και συγκριμένα με την ανάπτυξη την ικανότητας της προσοχής και επίλυσης προβλημάτων. Ψάρια πλούσια σε ω-3 λιπαρά είναι οι σαρδέλες, το σκουμπρί και ο σολομός.


ü      Γευματικές συνήθειες και σχολική απόδοση
Οι γευματικές συνήθειες συμβάλουν στην πνευματική απόδοση.

Το πρωινό : Είναι το πιο σημαντικό γεύμα τις ημέρας του δίνει ενέργεια και βοηθάει τον μαθητή την απόδοση του μέσα στην μέρα παρέχοντας γλυκόζη στον εγκέφαλο.

Το μεσημεριανό και το βραδινό : Πρέπει να περιέχουν τρόφιμα από όλες τις βασικές ομάδες τροφίμων. Δηλαδή την ομάδα κρέατος, όσπριων και ψωμιού.

Το δεκατιανό και το απογευματινό : Μπορούν να είναι τα φρούτα, το γιαούρτι, ένα τοστ, ένα κουλούρι, μια μπάρα δημητριακών ή ένα κομμάτι σπιτική πίτα.


ü      Παχυσαρκία και σχολική απόδοση
Ολοένα και περισσότερα ερευνητικά δεδομένα συσχετίζουν το αυξημένο σωματικό βάρος με χαμηλές σχολικές επιδόσεις.

Η παχυσαρκία  μπορεί να οδηγήσει σε διαταραγμένη σχολική συμπεριφορά και χαμηλές επιδόσεις στην ανάγνωση και τα μαθηματικά.

Άλλοι παράγοντες που μπορούν να έχουν τα ίδια αποτελέσματα είναι:
  • το κοινωνικοοικονομικό επίπεδο
  • το αμηλό μορφωτικό επίπεδο των γονέων
  • η γονική κατάθλιψη


ü      Σωματική δραστηριότητα και σχολική απόδοση
Πρόσφατες επιστημονικέ μελέτες έδειξαν ότι η άσκηση δεν βοηθάει μονό στην υγεία και ευεξία του ανθρώπου, αλλά και στην βελτίωση της σχολικής απόδοσης των μαθητών.

               Οφέλη της άσκησης:

1)   Ανάπτυξη του καρδιαγγειακού  συστήματος
2)  Καλύτερη οξυγόνωση του εγκεφάλου
3)  Μεγαλύτερη  αναγέννηση νευρώνων
4)  Ευελιξία νευρικών συνάψεων
5)  Αύξηση επίπεδων ορμονών υπεύθυνες για την μείωση του στρες και την ενίσχυση της διάθεσης

   Τρόποι άσκησης για έναν μαθητή:  

1)      Χρήση ποδηλάτου ή περπάτημα στο σχολείο
2)      Διάλειμμα για άσκηση κατά το διάβασμα
3)      Διατάσεις μέσα στο σπίτι
4)      Ενεργή συμμετοχή στο μάθημα φυσικής αγωγής

ü      Συμπέρασμα
Οι παράμετροι διατροφής και σωματικής δραστηριότητας αποτελούν εφόδια για τους μαθητές προκειμένου να μεγιστοποιήσουν την σχολική τους απόδοση και να αποτελέσουν παραδείγματα  για τις επόμενες γενιές.  

Εβελίνα Αννούση Α1,Νίκη Ζαγγογιάννη Α1,Βάσω Μπρίγκου Α3,Οδυσσέας Στυλίδης Α4
Πηγή: Υλικό του Προγράμματος «ΕΥΖΗΝ» του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου





ΔΙΑΤΡΟΦΗ & ΦΥΣΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Το σχολείο παίζει ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο για την υιοθέτηση συνηθειών διατροφής και σωματικής δραστηριότητας που προάγουν την υγεία του παιδιού. Πέρα από τον εκπαιδευτικό του ρόλο, ο οποίος μπορεί να αφορά άμεσα και έμμεσα θέματα διατροφής και άσκησης, το σχολείο επηρεάζει άμεσα τις σχετικές επιλογές των παιδιών, μέσω της διαθεσιμότητας των τροφίμων και των υφιστάμενων υποδομών για σίτιση και άσκηση.
Γεύματα που καταναλώνονται στο σχολείο:
Τα παιδιά που περνούν στο σχολείο περίπου το ένα τέταρτο της μέρας τους, ή ακόμα περισσότερο αν πρόκειται για ολοήμερο σχολείο, συνεπώς καταναλώνουν αρκετά από τα γευματά τους και καλύπτουν ένα μεγάλο μέρος της ενεργειακής τους πρόσληψης εκεί.
·        Πρωινό στο σχολείο: Η αξία του πρωινού γεύματος είναι μεγάλη ,καθώς προσφέρει την απαραίτητη ενεργεία που χρειάζεται ο οργανισμός για να ξεκινήσει η μέρα. Δηλαδή ένα παιδί δεν αναμένεται να καταναλώσει τα ίδια τρόφιμα στο πρωινό εάν το φάει σπίτι, στο δρόμο ή στο σχολείο. Γι’ αυτό ιδανικά θα πρέπει να καταναλώνεται στο σπίτι. Όμως πολλές φορές αυτό δεν συμβαίνει. Αρκετά παιδιά συνήθως έχουν συνήθως ελλιπές πρωινό, καθώς καταναλώνουν τρόφιμα από μια μόνο ομάδα πχ πίνουν μόνο γάλα. Με αυτό το σκεπτικό τα παιδιά θα μπορούσαν να καταναλώσουν στο σχολείο τρόφιμα που παρέλειψαν. Ο εκπαιδευτικός από την άλλη μεριά του μπορεί να ενισχύσει με διάφορους τρόπους την κατανάλωση ενός ισορροπημένου πρωινού από τους μαθητές του. Μπορεί να καθοδηγήσει τους γονείς να έχουν διαθέσιμα στο σπίτι τρόφιμα που απαιτούνται για ένα ισορροπημένο πρωινό ή να τους υπενθυμίζει να δίνουν στα παιδιά τους τρόφιμα για το πρωινό που δεν κατανάλωσαν στο σπίτι. Τέλος, μπορεί να αφιερώνει κάποιο χρόνο κάθε πρωί από την σχολική ώρα, για να καταναλώσουν τα παιδία το πρωινό που δεν κατανάλωσαν ή τα τρόφιμα που παρέλειψαν.
·        Δεκατιανό στο σχολείο: Το δεκατιανό καταναλώνεται συνήθως κατά τη διάρκεια του σχολικού διαλείμματος και ως ένα ενδιάμεσο σνακ έχει ως σκοπό να μειώσει κατά τη διάρκεια της νηστείας μεταξύ των γευμάτων του πρωινού και του μεσημεριανού. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να βοηθήσει στην υιοθέτηση ενός υγιεινού δεκατιανού σε καθημερινή βάση από τους μαθητές του. Πέρα από την παροχή γνώσεων σχετικά με τη διατροφική άξια των ενδιάμεσων γευμάτων, πιο αποδοτικοί τρόποι είναι όσοι περιλαμβάνουν άμεση έκθεση ή κατανάλωση στα πιο υγιεινά σνακ.
·        Μεσημεριανό στο σχολείο: Τα παιδιά που ακολουθούν το ολοήμερο πρόγραμμα του σχολείου φέρνουν το μεσημεριανο γεύμα από το σπίτι, για να το καταναλώσουν στο σχολείο.
Πρέπει επίσης να τονίσουμε τη μεγάλη σημασία της ενυδάτωσης του οργανισμού, ιδιαίτερα για τα παιδιά και τους εφήβους.
Το σχολικό κυλικείο
            Το σχολικό κυλικείο αποτελεί την κυριότερη πηγή διάθεσης τροφίμων στο σχολείο, κυρίως για τα μεγαλύτερα παιδιά, γι’ αυτό και τα τρόφιμα που διατίθενται σ’ αυτό επηρεάζουν πολύ τις επιλογές των παιδιών. Πρέπει να δίνεται μεγάλη σημασία και προσοχή στην προσφορά υγιεινών επιλογών στους μαθητές από το σχολικό κυλικείο, γιατί αυτές επηρεάζουν άμεσα την υγεία, αλλά και τη σχολική τους επίδοση. Η υγιεινή διατροφή στο σχολείο πρέπει να είαναι υπόδειγμα και τρόπος ζωής, αλλά κυρίως πρέπει να είναι μια εύκολη και εφικτή επιλογή.
Σωματική δραστηριότητα στο σχολείο
Το σχολείο είναι το πλέον κατάλληλο μέρος για την προώθηση της σωματικής δραστηριότητας στα παιδιά. Η δραστηριότητα αυτή πρέπει να έχει διάρκεια 45-50 λεπτά τουλάχιστον την ημέρα και μπορεί να γίνεται και στα διαλείμματα. Επίσης, ο τρόπος μετακίνησης από και προς το σχολείο αποτελεί μια ευκαιρία για ενίσχυση της σωματικής δραστηριότητας των μαθητών. Έτδι, συστήνεται καταρχάς τα σχολεία να σχεδιάζονται σε περιοχές όπου η πρόσβαση διευκολύνει τη σωματική δραστηριότητα.
Οι εκπαιδευτικοί ως πρότυπα υγείας για τους μαθητές τους
            Εκτός από το οικογενειακό περιβάλλον, οι εκπαιδευτικοί έχουν δυνητικά τη μεγαλύτερη επίδραση στις επιλογές των μαθητών σε σχέση με τη διατροφή και την άσκηση – και κατ’ επέκταση στην υγεία τους. Γι’ αυτό, οι εκαιδευτικοί οφείλουν να έχουν υγιεινές διατροφικές επιλογές και να προτρέπουν τους μαθητές τους να ασχολούνται με την άσκηση. Επιπλέον, πρέπει να προσπαθούν να μην παρουσιάζουν στα παιδιά προσωπικές εμμονές ή ανησυχίες, παρά μόνο εμπεριστατωμένα στοιχεία σε σχέση με θέματα διατροφής. Ιδιαίτερα σημαντικός είναι ο ρόλος των καθηγητών Φυσικής Αγωγής, οι οποίοι οφείλουν να εμπνέουν τα παιδιά και να τα βοηθούν να συνειδητοποιήσουν την αξία της άσκησης για την υγεία.
Συμπεράσματα
            Το σχολείο διαδραματίζει πολύ σημαντικό ρόλο για την υιοθέτηση συνηθειών διατροφής και σωματικής δραστηριότητας που προάγουν την υγεία των μαθητών, και ταυτόχρονα επηρεάζει άμεσα τις επιλογές των παιδιών, μέσω της διαθεσιμότητας των τροφίμων που παρέχονται στο σχολικό κυλικείο και των υφισταμένων δομών για σίτιση και άσκηση. 
Πέτρος Ελευθεριάδης, Φαίη Καϊτατζή, Αλίκη Παπαδοπούλου, Μαρία Τσούμα, Β΄ τάξη
Πηγή: Υλικό του Προγράμματος «ΕΥΖΗΝ» του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου



ΔΙΑΤΡΟΦΗ, ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΉ ΑΠΟΔΟΣΗ



            Η ισορροπημένη διατροφή και ο δραστήριος τρόπος ζωής συμβάλλουν στη διατήρηση της υγείας και της φυσιολογικής σωματικής ανάπτυξης του παιδιού. Δεν είναι όμως ευρέως γνωστό ότι οι συνήθειες της διατροφής και σωματικής δραστηριότητας του παιδιού επηρεάζουν και τη νοητική του ανάπτυξη στα πρώτα χρόνια της ζωής του, και κατ’ επέκταση τη σχολική του επίδοση κατά την παιδική και εφηβική ηλικία.


                       Μικροθρεπτικά συστατικά απαραίτητα για τη σχολική επίδοση

Ø      Ιώδιο: Απαιτείται για την προαγωγή των ορμονών του θυρεοειδούς αδένα, οι οποίες είναι απαραίτητες για την ανάπτυξη του εγκεφάλου. Ανεπάρκεια ιωδίου σημαίνει χαμηλή απόδοση σε γνωσιακά τεστ.
Ø      Σίδηρος: Ο εγκέφαλος είναι πολύ πλούσιος σε σίδηρο και κάποιες περιοχές του είναι υπεύθυνες για τη μνήμη, όπως ο φλοιός, ο ιππόκαμπος και το ραβδωτό σώμα, που είναι περιοχές ευαίσθητες στην ανεπάρκεια σιδήρου.
Ø    Ψευδάργυρος: Μικρού βαθμού ανεπάρκεια ψευδαργύρου έχει σχετιστεί με μειωμένη σωματική ανάπτυξη, μειωμένη ανοσία και αυξημένη θνησιμότητα. Η ανεπάρκειά του αποτελεί μεγάλο πρόβλημα υγείας σε πολλές χώρες του κόσμου.
Ø      Φυλικό οξύ και Βιταμίνη Β12:  Είναι συσχετισμένη με τη σχολική απόδοση των παιδιών, αλλά και με τη μνήμη στους ενήλικες. Κατάλληλη διατροφή για την αντιμετώπιση της ανεπάρκειάς τους είναι τα λαχανικά, τα όσπρια, τα γαλακτοκομικά και τα ψάρια.
Ø      Ω-3 Λιπαρά:  Έχουν σημαντικό ρόλο για τη λειτουργία των κυτταρικών μεμβρανών και επηρεάζουν τις δράσεις των νευροδιαβιβαστών. Η ανεπάρκειά τους έχει συσχετιστεί με νευροαναπτυξιακές διαταραχές, μεταξύ των οποίων η υπερκινητικότητα.

Συνήθειες γευμάτων, παχυσαρκία, ενυδάτωση και σχολική απόδοση

Το πρωινό σχετίζεται άμεσα με τη γνωσιακή λειτουργία και την πνευματική απόδοση, καθώς παρέχει γλυκόζη στον εγκέφαλο, το μόνο όργανο που εξαρτάται αποκλειστικά από την παροχή της γλυκόζης. Τα υπόλοιπα γεύματα δεν έχουν συνδεθεί μεμονωμένα με την πνευματική απόδοση των μαθητών. Γενικότερα, όμως, μια ισορροπημένη δίαιτα, η οποία χαρακτηρίζεται από καλή κατανομή των γευμάτων και των θρεπτικών συστατικών, μπορεί να βοηθήσει συνολικά στην κάλυψη των αναγκών του οργανισμού και στην πνευματική απόδοση.
Τα τελευταία χρόνια, ολοένα και περισσότερα ερευνητικά δεδομένα συσχετίζουν το αυξημένο βάρος με χαμηλές σχολικές επιδόσεις. Επιπρόσθετα, έχει αναφερθεί ότι η παχυσαρκία, όταν συνοδεύεται από άλλα προβλήματα υγείας, μπορεί να οδηγήσει σε μειωμένη σχολική απόδοση εξαιτίας πιθανών απουσιών των παιδιών από το σχολείο.
Σημαντικότατος είναι και ο ρόλος της ενυδάτωσης του οργανισμού, καθώς έχει αποδειχθεί από έρευνες ότι η κατάσταση υδάτωσης επηρεάζει και τη γνωσιακή απόδοση και έχει άμεσο αντίκτυπο στη σχολική επίδοση των μαθητών.
 
Σχολική δραστηριότητα και σχολική απόδοση

Είναι αποδεδειγμάνη η ευεργετική επίδραση της άσκησης για την υγεία και την ευεξία του ανθρώπινου οργανισμού. Πρόσφατες έρευνες, ωστόσο, έρχονται να προσθέσουν μία ακόμη ευργετική επόδραση της σωματικής δραστηριότητας, η οποία αφορά τη βελτίωση της σχολικής απόδοσης των μαθητών.
Έχει διαπιστωθεί ότι η άσκηση αυξάνει σημαντικά τη λειτουργία του καρδιαγγειακού συστήματος. Με αποτέλεσμα την αύξηση της ροής του αίματος, και συνεπώς του οξυγόνου που αυτό περιέχει, προς όλα τα όργανα. Έτσι οξυγονώνεται περισσότερο και ο εγκέφαλος, τόσο κατά τη διάρκεια της άσκησης όσο και όταν αυτή ολοκληρωθεί. Το γεγονός αυτό έχει θετική επίδραση σε πολλές νοητικές λειτουργίες.
Επιπλέον, η άσκηση προκαλεί την αναγέννηση των νευρώνων και βοηθά στην ευελιξία των νευρικών συνάψεων, δηλαδή σημείων σε όλο το σώμα, μέσω των οποίων μεταφέρεται ένα νευρικό ερέθισμα στον εγκέφαλο, ώστε εκείνος να δώσει την αντίστοιχη εντολή στους νευροδιαβιβαστές.
Ακόμη η σωματική δραστηριότητα αυξάνει τα επίπεδα των ορμονών που είναι υπεύθυνες για τη μείωση του στρες και την ενίσχυση της διάθεσης. Πιο συγκεκριμένα, μέσω της άσκησης προκαλείται αυξημένη έκκριση της ορμόνης σεροτονίνης, η οποία είναι από τους σημαντικότερους νευροδιαβιβαστές στον εγκέφαλο.
Τέλος, η άσκηση –και ιδιαίτερα τα ομαδικά αθλήματα-  βοηθά τα παιδιά να μαθαίνουν να συμμορφώνονται με συγκεκριμένους κανόνες, κάνοντάς τα πιο πειθαρχημένα και στη μάθηση.

Συμπερασματικά, ο συνδυασμός της υγιεινής διατροφής με τη σωματική δραστηριότητα έχει θετικές επιδράσεις στη σχολική απόδοση των μαθητών. 

Γιάννης Ασλάνογλου, Σπύρος Θεοδοσάτος, Βαγγέλης Καπότης, Κωνσταντίνος Νικολέτος, Β΄ τάξη
Πηγή: Υλικό του Προγράμματος «ΕΥΖΗΝ» του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
 


ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΙΣΟΖΥΓΙΟ

        Το σωματικό βάρος ενός ανθρώπου είναι το αποτέλεσμα της ισορροπίας ανάμεσα στην ενέργεια που προσλαμβάνει και την ενέργεια που δαπανά. Η έννοια του ενεργειακού ισοζυγίου περιλαμβάνει τις πολύπλοκες διαδικασίες που συμμετέχουν στην ρύθμιση της ενεργειακής ομοιόστασης του ανθρώπινου οργανισμού, ως η ισορροπία ανάμεσα στην ενέργεια που προσλαμβάνεται και την ενέργεια που δαπανάται από ένα άτομο. Υπενθυμίζεται ότι τα θερμιδογόνα θρεπτικά συστατικά των τροφίμων, δηλαδή αυτά που αποδίδουν ενέργεια, είναι οι υδατάνθρακες. Ταυτόχρονα, ο ανθρώπινος οργανισμός δαπανά ενέργεια για να επιτελέσει τις διάφορες λειτουργίες του, η οποία αποτελεί το δεύτερο σκέλος του ενεργειακού ισοζυγίου.
      Για τα παιδιά ειδικά, η σωματική δραστηριότητα αποτελεί ίσως τον σπουδαιότερο παράγοντα για την ρύθμιση του ενεργειακού ισοζυγίου, ενώ συνοδεύεται από ποικίλα οφέλη στην υγεία και γενικότερα τη ζωή τους. Οι ρυθμοί της σύγχρονης πραγματικότητας περιορίζουν σημαντικά τον ελεύθερο χρόνο των ανθρώπων και ευνοούν την υιοθέτηση ενός καθιστικού τρόπου ζωής. Προτεινόμενα χαρακτηριστικά της δραστηριότητας είναι το είδος, η διάρκεια, η συχνότητα και η έντασή της. Ο συνιστώμενος χρόνος είναι εξήντα λεπτά με μέτρια ένταση. Ο ημερήσιος χρόνος μπορεί να αυξάνεται σταδιακά από τα δεκαπέντε λεπτά ημερησίως μέχρι τα εξήντα λεπτά, με αύξηση κατά δεκαπέντε λεπτά κάθε εβδομάδα. Το είδος της σωματικής δραστηριότητας που αρμόζει στο καθένα εξαρτάται από τα χαρακτηριστικά του σώματος του. Υπάρχουν τρείς βασικές κατηγορίες σωματότυπου, δηλαδή εκτομορφικός, ενδομορφικός και ο μεσομορφικός. Ο εκτομορφικός σωματότυπος χαρακτηρίζεται από επίπεδο θώρακα στενούς γοφούς αδύνατου μυϊκό σύστημα, ενώ συνήθως το ύψος των ατόμων αυτών είναι πάνω από το μέσο όρο. Ο ενδομορφικός είναι ο σωματότυπος με το υψηλότερο ποσοστό σωματικού λίπους, το οποίο συσσωρεύεται κυρίως στο πάνω μέρος του σώματος. Ιδανικά αθλήματα για τα άτομα αυτά είναι το ακόντιο, η σφαίρα και η δισκοβολία. Τέλος, ο μεσομορφικός χαρακτηρίζεται από τετράγωνο κεφάλι, στενή μέση και φυσιολογικό μέγεθος γοφών. Τα συγκεκριμένα άτομα μπορούν να ασχοληθούν με όλα σχεδόν τα αγωνίσματα, κυρίως μυϊκής δύναμης αλλά και τα αερόβια 
      Σε κάθε περίπτωση, η σωματική δραστηριότητα, ανεξαρτήτως το είδος έχει πολλαπλά οφέλη τόσο για την υγεία όσο και για την συνολική ευεξία και ποιότητα ζωής ενός ατόμου. Σχετίζεται με μειωμένη θνησιμότητα, μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης διάφορων νοσημάτων συμβάλει σε μια μεταβολική υγεία και έχει πολλαπλά οφέλη στη ψυχολογική υγεία.
     Στη παιδική ηλικία ένα παιδί θα πρέπει να εξασφαλίζει εξήντα λεπτά σωματικής δραστηριότητας. Το είδος, η ένταση και τη διάρκειά της εξαρτάται από την ηλικία τους. Το παιχνίδι, όπως στην παιδική χαρά, στο νερό, το τρέξιμο είναι οι καλύτερες επιλογές. Η άσκηση βοηθά τα παιδιά να αναπτύξουν ένα υγιές μυοσκελετικό σύστημα και να ενδυναμώσουν το καρδιαγγειακό σύστημα ως προς την ψυχική υγεία, η φυσική δραστηριότητα  έχει φανεί να βελτιώνει αισθητά τον έλεγχο του άγχους και να μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο εμφάνισης και εκδήλωσης συμπτωμάτων κατάθλιψης. Σε κοινωνικό επίπεδο, η συμμετοχή σε αθλητικές δραστηριότητες βοηθάει στη κοινωνικοποίηση σε επίπεδο πνευματικής λειτουργίας τα παιδιά εμφανίζουν μεγαλύτερα ποσοστά επιτυχίας στα σχολικά μαθήματα.
    Η πυραμίδα της σωματικής δραστηριότητας αποτελεί έναν έξυπνο τρόπο απεικόνισης των διαφόρων τύπων άσκησης. Στη κορυφή της πυραμίδας περιλαμβάνονται οι λεγόμενες καθιστικές δραστηριότητες όπως η παρακολούθηση τηλεόρασης, τα βιντεοπαιχνίδια και η ενασχόληση με τον υπολογιστή.
    Ο ρόλος του σχολείου στη προαγωγή της υγείας των παιδιών είναι σημαντικός και πολύπλευρος και στηρίζεται από όλους τους φορείς της κοινωνίας μας. Σε ότι αφορά τη σωματική δραστηριότητα των παιδιών περιλαμβάνει τη μετάβαση από και προς το σχολείο, τα σχολικά διαλλείματα το μάθημα της φυσικής αγωγής, αλλά και οργανωμένες αθλητικές δραστηριότητες. Η μετακίνηση προς και από το σχολείο είναι ιδανικό να γίνεται με τα πόδια ή με ποδήλατο.
Συμπέρασμα
   Η ισορροπία του ενεργειακού ισοζυγίου είναι εκείνο που ευνοεί τη διατήρηση ενός υγιούς σωματικού βάρους  αποτελεί στόχο για όλο το πληθυσμό. Σημαντικό ρόλο στην ισορροπία αυτή διαδραματίζει η αύξηση της σωματικής δραστηριότητας και γενικότερα η υιοθέτηση ενός δραστήριου τρόπου ζωής, ιδίως για τα παιδιά, η οποία πέρα από την εξασφάλιση ενός υγιούς σωματικού βάρους, συνεισφέρει γενικότερα στη σωματική, νοητική και κοινωνική υγεία και ευεξία.
                     
                                          Εβελίνα Αννούση, Νίκη Ζαγγογιάννη, Βάσω Μπρίγκου, Οδυσσέας Στυλίδης
                                     Πηγή: Υλικό του Προγράμματος «ΕΥΖΗΝ» του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου